4. Chitwan Milli Parkı

Programımızda, Everest ve Annapurna ana kamplarından sonra, Chitwan Milli Parkı gezisi de yer alıyordu. Pokhara'da bir turizm firmasından ulaşımlar, iki gece konaklama, fil, cip ve kano gezisini içeren bir paket program aldık.
Chitwan Milli Parkı, Katmandu'nun güneybatısında ve Hindistan sınırında yer alan 932 km2 lik bir vahşi yaşam alanıdır.
Parkın girişi Sauraha köyündendir. Sauraha, Bharatpur şehrinin hemen güneyinde ve havaalanına 11 km mesafede yer alan turistik bir köydür. Karayoluyla Katmandu'ya 160 km, Pokhara'ya ise 140 km uzaklıktadır. Ancak yollar çok dar, kötü zeminli ve çokça da uçurumlu olduğundan, her iki şehirden de ulaşım 5-6 saat sürmektedir.

18 Nisan 2018
Pokhara'dan Sauraha'ya yolculuk

Yorucu ve berbat bir otobüs yolculuğundan sonra Sauraha'ya vardık. Oldukça sıcak ve nemli bir havası var. Rehberimiz karşıladı ve otele geçtik. Köy gezisinin ardından akşam da davet ettikleri yöresel bir dans gösterisine gittik.

Sauraha köyünden görüntüler

Dans gösterisinden

19 Nisan 2018
Vahşi doğa gezisi

Programda ilk olarak fil üstünde gezi vardı. Orman içinde 1,5 saat kadar süren bir gezi oldu. Hemen ardından 1 saatlik bir kano gezisine katıldık. Yuvalarının yanında hareketsiz duran çok sayıda timsahın yakınlarından geçen bir geziydi bu.
Öğleden sonrada 5 saate yakın süren cip safaride yerimizi aldık. 12 kişilik grubumuzda bir de rehber vardı. Ancak, bu cip turundan beklediğimizi alamadık. Uzun süren gezide, sadece birkaç gergedan, bir timsah ve uzakta bir ağaçta yapraklar arkasındaki bir leoparın sarkan kuyruğu ile yetinmek durumunda kaldık.
Geziden çeşitli görüntüler

20 Nisan 2018
Katmandu'ya dönüş

Sauraha'dan uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra tekrar Katmandu'ya döndük. Yine Thamel'deki otelimize gidip yerleştik. Sonraki iki günümüzde şehirde bol bol dolaşmakla geçti.

23 Nisan 2018
Türkiye'ye dönüş

Dolu dolu geçen 29 günün sonunda, THY'nin 330 yolcusuyla birlikte 8 saatlik bir uçuşun ardından akşam saatlerinde İstanbul'a indik.